Αρχική > Οικονομία, οικονομικά, πολιτική οικονομία > «Πώς η Sunlight αντιμετώπισε τον… Ντόναλντ Τραμπ.»

«Πώς η Sunlight αντιμετώπισε τον… Ντόναλντ Τραμπ.»

Πώς η Sunlight αντιμετώπισε τον... Ντόναλντ Τραμπ

Για μία βιομηχανία που παράγει προϊόντα χρησιμοποιώντας απευθείας πρώτη ύλη -η οποία αποτελεί και χρηματιστηριακό προϊόν- και πραγματοποιεί το 98% των πωλήσεών της σε 114 χώρες του πλανήτη, η κάθε δήλωση αξιωματούχου που θα γίνει από οποιοδήποτε μήκος και πλάτος της γης μπορεί να αποβεί καθοριστική για την τροχιά της οικονομικής της δραστηριότητας.

Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να έχει προβεί εγκαίρως στον αναγκαίο επιχειρησιακό σχεδιασμό, προκειμένου να αποτρέπει τα χειρότερα αλλά και να απολαμβάνει τα καλύτερα της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας.

Ένα τέτοιο τρανταχτό παράδειγμα είναι αυτό της δεύτερης στην Ευρώπη βιομηχανίας παραγωγής μπαταριών, της ελληνικής εταιρίας «Sunlight». Όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής του ομίλου Olympia, συμφερόντων Πάνου Γερμανού, Βασίλης Μπίλλης:

«Οι δηλώσεις στήριξης της βιομηχανίας που έκανε ο Ντόναλντ Τραμπ, από τη μια, ανέβασαν τις παραγγελίες των επιχειρήσεων, από την άλλη μεριά όμως, εκτίναξαν και τις πρώτες ύλες. Και εμείς είδαμε την τιμή του μολύβδου που χρησιμοποιούμε για την κατασκευή των μπαταριών να υπερδιπλασιάζεται από τα 1.500 με 1.600 ευρώ ανά τόνο σε 2.500 με 2.600 ευρώ».

Τεράστιο το κόστος ακόμη και για τη Sunlight, που βρίσκεται στο top 5 παγκοσμίως των πωλήσεων μπαταριών έλξης. Πώς όμως η βιομηχανία αντιμετώπισε αυτή την αρνητική εξέλιξη; Είχε επενδύσει 30 εκατ. ευρώ στην τελευταία τετραετία για την κατασκευή και λειτουργία της μονάδας ανακύκλωσης μπαταριών μολύβδου στην Κομοτηνή. Πώς η επένδυση αυτή βοήθησε τη Sunlight να περιορίσει τις επιπτώσεις από τις δηλώσεις του πλανητάρχη Τραμπ;

Ο κ. Μπίλλης δίνει την απάντηση: «Οι μπαταρίες, όταν χρησιμοποιηθούν, γίνονται απόβλητα. Οι μπαταρίες μολύβδου οξέως ανακυκλώνονται στο εργοστάσιο της Ξάνθης και εκεί παράγεται μολύβι, το οποίο έρχεται ως πρώτη ύλη στη μονάδα παραγωγής μας στην Ξάνθη». Στον δεύτερο χρόνο λειτουργίας του εργοστασίου ανακύκλωσης, η παραγωγή μολύβδου υπερδιπλασιάστηκε σε 15.600 τόνους το 2016 από 6.800 τόνους το 2015.

«Το αποτέλεσμα είναι πια το 61% των αναγκών μας σε πρώτη ύλη να καλύπτεται από το μόλις δύο ετών εργοστάσιο», προσθέτει ο διευθύνων σύμβουλος της Sunlight. Έτσι, η θυγατρική της Olympia αμύνθηκε στην απρόσμενη άνοδο της τιμής της πρώτης ύλης του μολύβδου.

Μάλιστα, η SunlightRecycling συνέβαλε σημαντικά στα αποτελέσματα του ομίλου, αφού στον μόλις δεύτερο χρόνο λειτουργίας της κατέγραψε κέρδη σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας.

Χρονιά-ρεκόρ

Η παραγωγή και η πώληση «μπαταριών από ακουστικά βαρηκοΐας μέχρι κι ένα υποβρύχιο» -όπως παραφράζει ο διευθύνων σύμβουλος της Sunlight το παλιό σύνθημα του Πάνου Γερμανού από τη δραστηριοποίηση του ίδιου το 1985 στην αγορά, «μπαταρίες από ένα ρολόιο μέχρι ένα ελικόπτερο»- έφερε νέα ρεκόρ για το 2016.

Η Sunlight είδε τη ζήτηση μπαταριών της να αυξάνεται σημαντικά από τις ξένες αγορές. Έτσι, το εργοστάσιο στην Ξάνθη έσπασε το φράγμα παραγωγής του 1,5 εκατομμυρίου προϊόντων, ανεβάζοντας τον όγκο κατά 20,9%. Το 2010 η παραγωγή ήταν στις 607.000 στοιχεία μπαταρίας. Ανέπτυξε την εξαγωγική της δραστηριότητα σε νέες μεγάλες αγορές όπως αυτήν των ΗΠΑ, μετά τη διείσδυσή της κατά τα προηγούμενα χρόνια στην Ασία και την Αφρική. Έτσι, για να καλύψει τις αυξημένες της ανάγκες, προσέλαβε 126 νέους εργαζόμενους, κυρίως στην Ξάνθη, ανεβάζοντας πια το σύνολο του προσωπικού της στους 746 από 433 το 2010.

Και δεν σταματούν εδώ οι θεαματικές επιδόσεις. Το 2016 οι εξαγωγές της έφτασαν σε 114 χώρες, σε περισσότερους από 500 πελάτες της (διανομείς), ενώ οι παραγγελίες εκτινάχθηκαν κατά 60%, στις 11.200 σε σχέση με το 2015.

Έτσι, τα προϊόντα που παράγονται στην Ξάνθη εξάγονται σχεδόν σε κάθε χώρα της Ευρώπης, σε 30 κράτη της Ασίας, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, ενώ στην Αμερική αναπτύσσεται συνεχώς πουλώντας μπαταρίες από τον Καναδά μέχρι τη Χιλή. Συνεργασίες έχει επίσης στην Αυστραλία και τη Νέα Καληδονία.

Τα επιτεύγματα ανά κατηγορία

Συμπληρώθηκαν χθες 20 Μαρτίου, 217 χρόνια από την καταγραφή της πρώτης μπαταρίας στον κόσμο που εφηύρε ο Ιταλός Alessandro Volta και η Sunlight επέλεξε τη μέρα αυτή για να παρουσιάσει τα επιτεύγματά της ανά αγορά:

1. Μπαταρίες έλξης. Χρησιμοποιούνται για τα οχήματα κλαρκ και πρόκειται για μία αγορά με παγκόσμιο τζίρο 2,4 δισ. ευρώ. Λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης του κλάδου των logistics, οι μπαταρίες παρουσιάζουν μεγάλη ζήτηση. Η Sunlight κάνει το 66% των πωλήσεών της. Και κατέχει στις μπαταρίες έλξης το 9% παγκοσμίως (σε πώληση τεμαχίων στα περονοφόρα οχήματα).

Το 2016 έκανε τζίρο 100 εκατ. ευρώ, μπήκε στις ΗΠΑ, ενώ έκλεισε συνεργασία με την εταιρία παραγωγής κλαρκ Hyster – Yale, στην οποία προμηθεύει απευθείας μπαταρίες για τα οχήματά της. Ο μεγάλος ανταγωνισμός γίνεται για τις απευθείας πωλήσεις στους κατασκευαστές περονοφόρων.

2. Μπαταρίες εφεδρικής χρήσης. Είναι εκείνες που βοηθούν στην αδιάλειπτη λειτουργία εγκαταστάσεων αλλά και στην αποθήκευση ενέργειας. Οι συγκεκριμένες μπαταρίες χρησιμοποιούνται για τις κεραίες τηλεπικοινωνιών, για τις ΑΠΕ κ.λπ. Η Sunlight κάνει το 14% του τζίρου της. Αυτός ανέρχεται στα 15 εκατ. ευρώ και ανάμεσα στα επιτεύγματά της είναι οι συμφωνίες που πέτυχε στο Μπαχρέιν και στην Γκάνα.

3. Μπαταρίες υψηλής τεχνολογίας. Αφορούν αμυντικές λειτουργίες και κυρίως στην αποθήκευση ενέργειας των υποβρυχίων. Η θυγατρική του ομίλου Olympia κερδίζει το 70% των διαγωνισμών που συμμετέχει. Η παγκόσμια αγορά των υποβρυχίων απαριθμείται σε 500 (πυρηνικά και συμβατικά). Αν αφαιρεθούν οι κλειστές αγορές της Κίνας, της Β. Κορέας, της Ιαπωνίας και της Ρωσίας αλλά και τα πυρηνικά υποβρύχια, αυτά που απομένουν είναι 100 και κυρίως στην Ευρώπη. Η Sunlight πήρε έργα στη Νορβηγία και την Πορτογαλία. Ο τζίρος της εταιρίας αντιστοιχεί στο 13% του συνολικού.  Συγκαταλέγεται στις δύο κορυφαίες του χώρου παγκοσμίως.

4. Καταναλωτικές μπαταρίες. Πρόκειται για τις μπαταρίες τις μικρές, για καθημερινή χρήση, όπου η ευρωπαϊκή αγορά έχει έναν τζίρο 1,3 δισ. ευρώ. Η Sunlight κάνει το 7% των συνολικών της πωλήσεων σε αυτή την κατηγορία, επιβεβαιώνοντας τη θέση «νούμερο ένα» στη διανομή καταναλωτικών προϊόντων της Toshiba.

Το ομόλογο

Η Sunlight, όπως επιβεβαίωσε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, μελετά την έκδοση εταιρικού ομολόγου, αξιοποιώντας την αγορά του χρηματιστηρίου.

Τα καλά αποτελέσματα που πέτυχε ο όμιλος Φουρλή και ο ΟΠΑΠ ΟΠΑΠ +0,58% αναθέρμαναν τα σχετικά σχέδια της βιομηχανίας. Ο κ. Μπίλλης απέφυγε να απαντήσει για το πότε θα εκδώσει εταιρικό ομόλογο αλλά και για ποιους σκοπούς θα χρησιμοποιήσει τη ρευστότητα που θα αντλήσει.

Πάντως, η αναχρηματοδότηση του δανεισμού της είναι ένα πιθανό σενάριο, καθώς σε επίπεδο εταιρίας βρίσκεται στα 55 εκατ. ευρώ (-5%) σε σχέση με το 2015 και στα 75 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου (-1%), συγκριτικά με την περασμένη χρήση.

Βέβαια, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας έσπευσε να τονίσει ότι δεν έχει επείγουσες ανάγκες κάλυψης του δανεισμού καθώς οι άμεσες λήξεις δανείων είναι για το 2018 και 2019.

Επιπλέον, ο κύκλος εργασιών στα 168,4 εκατ. ευρώ (+23%) και τα EBITDA της εταιρίας 17,2 εκατ. ευρώ (+29%) είναι εντυπωσιακά και αντανακλούν την υγιή και ισχυρή βάση της Sunlight.

Χρήστος Κολώνας

http://www.euro2day.gr/news/enterprises/article/1525780/pos-hsunlightantimetopise-ton-ntonalnt-tramp.html

Advertisements
  1. 28/03/2017 στο 19:18
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: