Αρχική > Πολιτική > » Γιά τό τζαμί τοῦ Βοτανικοῦ. «

» Γιά τό τζαμί τοῦ Βοτανικοῦ. «

18/01/2014

Ημερομηνία:                      02/01/2014

Σαράντος Καργάκος

Σαράντος Καργάκος

Μοῦ ζητήθηκε πρό καιροῦ νά ἔχω συμμετοχή σέ μιά συζήτηση γιά τό ὑπό ἀνέγερση τζαμί σέ μιά πρωινή ἐκπομπή τῆς Δημόσιας Τηλεοράσεως. (Ἀλήθεια, κανείς ἁρμόδιος δέν σκέφθηκε τί σημαίνει ὁ ὅρος δημόσιος, ὅταν ἐκφέρεται κατά θηλυκό γένος;). Ἀρνήθηκα, προφασιζόμενος βαρηκοΐα. Ἡ κυρία, ὅμως, ἦταν ἐπίμων καί μοῦ πρότεινε νά σταλεῖ συνεργεῖο στό σπίτι μου, ὅπου θά κάνω μιά δήλωση μέ τίς ἀπόψεις μου καί δέν θά ὑπάρξει πρόβλημα ἐμπλοκῆς σέ διάλογο.

Δέχθηκα μέ βαρειά καρδιά. Τό συνεργεῖο (δύο εὐγενέστατοι κύριοι) ἦλθαν στό σπίτι μου δύο ὧρες ἐνωρίτερα καί μοῦ εἶπαν ὅτι ἡ δήλωσή μου θά γίνει μόλις ἀρχίσει ἡ ἐκπομπή. Μέ ἔζωσαν φίδια ἀνησυχίας καί τούς εἶπα νά τηλεφωνήσουν ὅτι σέ διάλογο δέν μετέχω λόγω βαρηκοΐας. Φαίνεται, ὅμως, ὅτι οἱ δύο πολυθέλγητρες «συντονίστριες» ἦσαν πιό βαρήκοες ἀπό ἐμένα καί μέ ἐνέπλεξαν σ’ ἕνα διάλογο μέ πρόσωπα πού μοῦ ἦσαν ἄγνωστα καί πού σέ καμμιά περίπτωση δέν εἶχα διάθεση ν’ ἀρχίσω διάλογο μαζί τους. Καί, ὅμως, ὁ  διάλογος ἄρχισε, ὁπότε ἀναγκάστηκα νά ἐγκαλέσω στήν τάξη ἕναν ἀπό τούς συζητητές καί νά τοῦ συστήσω εὐπρέπεια· καί ἀκολούθως, στρεφόμενος προς τίς χαριτόβρυτες «συντονίστριες», τούς δήλωσα κοφτά ὅτι παραβιάζουν κατάφωρα τή δημοσιογραφική δεοντολογία, διότι –παρά τή ρητή δέσμευσή τους- μέ ὑποχρέωσαν νά δημοσιοποιήσω κάτι πού ἀποτελεῖ προσωπικό μου «δεδομένο».

Ἀκολούθως, παρακάλεσα τά δύο μέλη τοῦ συνεργείου νά ἀπέλθουν. Ἔτσι ἄφησα τό πεδίο ἐλεύθερο στους συζητητές καί στις «κυρίες» νά ποῦν ὅ, τι θέλουν. Πρόφθασα, ὅμως, νά πῶ μερικά πράγματα,  πού εἶναι χρήσιμο νά διαβασθοῦν, γιατί, ὅπως μέ πληροφόρησαν, κάποιος ἀπό τό «συνεργεῖο» μοῦ καταλόγισε φανατισμό καί κάτι ἄλλο βαρύτερο. Ἡ δήλωσή μου -ὅπως τήν θυμᾶμαι- περιεῖχε τά ἀκόλουθα ἐρωτηματικά σημεῖα:

Πρῶτον, σέβομαι τίς θρησκευτικές εὐαισθησίες καί τίς θρησκευτικές ἀνάγκες παντός ἀνθρώπου, ἀλλ’ ἀφελῶς διερωτῶμαι: σέ ποιούς θά ἀνήκει θρησκευτικά τό ἐν λόγω τζαμί; Στους Σουνίτες ἤ στους Σιίτες; Ἤ, μήπως, σέ κάποια ἄλλη ἀπό τίς δεκάδες μουσουλμανικές σέχτες; Οἱ ἄνθρωποι αὐτοί δέν μποροῦν νά μονοιάσουν στις χῶρες τους καί θά μονοιάσουν στήν Ἑλλάδα; Μήπως ὑπάρχει κίνδυνος νά ἔχουμε φαινόμενα Βαγδάτης;

Δεύτερον, ἐν ἡμέραις κρίσεως, ὅταν δέν ἔχουμε χρήματα νά ἐπισκευάσουμε καί νά ἀποκαταστήσουμε τήν Μητρόπολη (15 χρόνια εἶναι γιαπί), μᾶς περισσεύουν λεφτά γιά νά φτιάξουμε πολυτελές τζαμί;

Τρίτον, ποιά ἐκκλησία τῶν Ἀθηνῶν διαθέτει τήν οἰκοπεδική ἔκταση πού θά διαθέτει τό ὑπό ἀνέγερση τζαμί; (Ὅπως μέ ἔχουν πληροφορήσει ἀπόστρατοι ἀξιωματικοί τοῦ Πολεμικοῦ Ναυτικοῦ, στό ὁποῖο ἀνῆκε ὁ χῶρος, πρόκειται γιά μιά ἔκταση 20-23 στρεμμάτων. Ἴσως νά κάνουν λάθος. Ἀλλά τό χῶρο τόν ἔχω ἐπισκεφθεῖ καί εἶναι ἐξαιρετικά εὐρύς).

Τέταρτον, ὁ εἰσερχόμενος στήν Ἀθήνα μέσω τῆς Ἱερᾶς Ὁδοῦ καί τῆς Λεωφόρου Καβάλας, πρῶτα θά βλέπει τό τζαμί καί μετά τήν Ἀκρόπολη. Ποιά ἐντύπωση θά προκαλεῖ στόν ξένον ἐπισκέπτη, ὅταν θά βλέπει στίς πύλες τῶν Ἀθηνών τό συναθροισμένο πλῆθος τῶν μουσουλμάνων; Ἀφήνω τήν ἀπάντηση στόν ἀναγνώστη.

Πέμπτον, πόσο κοστολογήθηκε ἡ ἐκχωρηθεῖσα ἀπό τό Πολεμικό Ναυτικό οἰκοπεδική ἔκταση; Καί ποιοί ἦσαν οἱ ὑπογράψαντες πολιτικοί καί στρατιωτικοί; Μήπως κάποιος ἐξ αὐτῶν φιλοξενεῖται ἤ πρέπει νά φιλοξενηθεῖ στόν Κορυδαλλό; Διότι, ὅπως, μοῦ ἔχουν ἐκμυστηρευθεῖ παλαιοί ἀξιωματικοί τοῦ Πολεμικοῦ Ναυτικοῦ, ἡ ἔκταση δόθηκε «μπίρ παρά». Στό ἕνα πέμπτο τῆς ἀξίας της!

Ἕκτον, τό καί σοβαρώτερον: Τί θά συμβεῖ ἄν κάποιος χριστιανός θρησκομανής ἤ κάποιος χουλιγκάνος ἤ (αὐτό κυρίως) κάποιος προβοκάτορας γράψει κάποια νύκτα κάτι αἰσχρό γιά τή μουσουλμανική θρησκεία ἤ φτιάξει μιά καρικατούρα τοῦ Μωάμεθ; Δέν θά ξεσηκωθεῖ ἐναντίον μας ὅλο τό Ἰσλάμ; Ἐδῶ οἱ ἐγχώριοι βάρβαροι δέν σέβονται τά πιό ἱερά μας μνημεῖα καί θά σεβασθοῦν τό τζαμί; Μήπως κάτι τέτοιες βλακώδεις ἤ προβοκατορικές ἐνέργειες, θά δίνουν τό πρόσχημα στήν Τουρκία (διότι αὐτή οὐσιαστικά θά εἶναι ὁ διαφεντευτής τοῦ τζαμιοῦ), νά ἐπεμβαίνει στά ἐσωτερικά μας; Ἄς θυμηθοῦμε τί ἔγινε τό 1955 μέ κάποια αἰσχρογραφήματα στή φερόμενη σάν οἰκία τοῦ Κεμάλ στή Θεσσαλονίκη. Ξεσηκώθηκαν τά ἄγνωμα πλήθη τῆς Πόλης καί ἀφάνισαν καθετί χριστιανικό στήν Βασιλεύουσα. Ἀπό καταστήματα μέχρι τάφους.

Καί κάτι πού δέν πρόφθασα νά πῶ: Ἀκούω νά λέγεται ὅτι θά ἀναβαθμισθεῖ ἡ περιοχή χάρη στό τζαμί. Οἱ λέγοντες αὐτό, χωρίς νά ἔχουν πρόθεση νά κάνουν χιοῦμορ, αὐτό τελικά πετυχαίνουν. Ἄν θέλουμε ἀναβάθμιση τῆς περιοχῆς, θά μπορούσαμε στό χῶρο αὐτό νά μεταφέρουμε τόν κρυμμένο κάπου στό Ζάππειο ἀνδριάντα τοῦ Καραϊσκάκη, πού ἔδωσε στό χῶρο αὐτό τήν πρώτη του μάχη στήν Ἀττική (Μάχη Χαϊδαρίου, 6-8 Αὐγούστου 1826) καί ὁ ὁποῖος τήν ἑπόμενη χρονιά ἔδωσε τή ζωή του γιά τήν ἐλευθερία τῶν Ἀθηνῶν.

Καί κάτι σάν ἐπίλογος: Διαλαλοῦμε urbi et orbi ὅτι ἡ Ἀθήνα εἶναι ἡ πόλη πού γέννησε τή δημοκρατία. Αὐτός πού θεμελίωσε τή δημοκρατία ἦταν ὁ Κλεισθένης. Ἀνδριάντας τοῦ Κλεισθένη δέν ὑπάρχει πουθενά στήν Ἀθήνα. Μήπως εἶναι καιρός νά στηθεῖ ἐκεῖ πού πρόκειται νά φτιαχτεῖ τό τζαμί; Ἔτσι οἱ ξένοι (καί οἱ ἐντόπιοι), πού φθάνουν στήν Ἀθήνα, θά θυμοῦνται ὅτι στήν πόλη αὐτή γεννήθηκε ἡ δημοκρατία καί ὄχι τό… Ἰσλάμ!

http://www.sarantoskargakos.gr/

http://www.palmografos.com/permalink/21145.html

Κατηγορίες:Πολιτική
  1. 13/04/2014 στο 11:03

    Συμφωνώ απόλυτα αλλά δεν θα πρεπε να γκρεμιστει και η Μητρόπολη συναντά κααν νεις ερχόμενος απο το Σύνταγμα προς την Ακρόπολη? ή μήπως ο Κλεισθένης ήταν χριστιανός? αν ήταν έτσι παω πασσο…..
    Μονο ένα άγαλμα θα δικαιολογούσα αυτο του ΗΡΑΚΛΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 1908.
    ΕΞΩ ΟΙ ΠΑΡΑΓΚΕΣ ΑΠ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

  2. Nick
    31/01/2014 στο 18:17

    Είναι πολύ απλό το να μην γίνει το τζαμί. Ας σφάξει κάποιος ένα γουρούνι εκεί και μετά ας το θάψει κάπου εκεί γύρω. Με την δημοσιοποίηση της βιντεοσκόπησης του γεγονότος και της ταφής δεν πρόκειται κανένας μουσουλμάνος να πάει εκεί πόσο μάλλον να γίνει τζαμί.

  3. ΒΑΣΙΛΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
    26/01/2014 στο 15:17

    Εύλογες οι παρατηρήσεις, ανησυχίες και ερωτήσεις του κ.Καργάκου. Δεν είναι ο μόνος που τις έχει. Πολλοί απο εμάς,ασφαλώς,προβληματίζονται με το θέμα αυτό. Πρέπει όμως να μην μπερδεύουμε τα πράγματα. 1. Το τζαμί είναι ένα…αναγκαίο κακό σε όλους τις πρωτεύουσες
    τις Ευρώπης ,πόσο μαλλον στην Αθήνα που έχουμε παραδοσιακές σχέσεις ( αλλά και φιλικές σχέσεις σήμερα )με τους μουσουλμάνους από τον 7ο αιώνα και μετά ! 2.Δεν πρέπει να επιτρέπει η Ελλάδα την ανάμειξη της Τουρκίας στο θέμα αυτό γιατί δεν την αφορά, Απλά ο Ερντογάν εκμεταλλεύεται το γενονός χάρη της ισλαμικής πολιτικής του…..
    3.Να μη μπερδεύουμε τα γεγονότα του Σεπτέμβρη 1955 με το θέμα αυτό.Τότε υπήρξε ανάμειξη ,παρασκηνιακά,ξένων δυνάμεων αλλά και μυστικών υπηρεσιών με θύματα τους Ελληνες της Κων/πολης !!! 4.Το άγαλμα του Κλεισθένη ασφαλώς και πρέπει να στηθεί αλλά όχι στο Βοτανικό ( η περιοχή δεν είναι τουριστική αλλά σίγουρα θέλει αναβάθμιση ) αλλά κοντά στην Ακρόπολη.

    • 27/01/2014 στο 09:14

      Θα ηθελα εντελως καλοπροαιρετα να απαντησω στα ερωτηματα σας με τη σειρα που τιθενται.: 1.Κανενα τζαμι δεν ειναι αναγκαιο κακο σε ΚΑΜΜΙΑ ευρωπαικη πρωτευουσα γιατι ΚΑΝΕΙΣ μουσουλμανος δεν ηρθε στην Ευρωπη δια της νομιμου οδου περαν μερικων στη Γαλλια λογω αποικιων. Και οσα εχουν χτιστει ειναι αποτελεσματα χαλαρης πολιτικης των Ευρωπαικων κυβερνησεων. Μιας λοιπον και εχουμε οπως λετε παραδοσιακα φιλικες σχεσεις με τους μουσουλμανους (αραγε γιατι να ειμαστε παντα εμεις ο ενας και παντα αυτοι ο αλλος;;) αναφερετε μου ΜΙΑ εκκλησια η οποια χτιστηκε εξ αρχης (οχι απο αυτες που αφησαμε εμεις στην Τουρκια) για τις αναγκες προσευχης Χριστιανων σε μουσουλμανικο κρατος.Ξερετε ΠΟΣΟΙ Χριστιανοι δουλευουν στη Σαουδικη Αραβια εδω και δεκαετιες και τους απαγορευεται μεχρι το να φερουν σταυρο στο λαιμο;;;; 2. Εχουμε παραδειγματα οτι οι ΧΑΛΑΡΟΤΑΤΕΣ Ελληνικες κυβερνησεις κοντευουν να προσφερουν τη Θρακη στην Τουρκια κι εσεις αναφερεστε με σοβατοτητα σε θεματα θρησκευτικα;;; 3. Και ποιος σας ειπε οτι αυτη τη στιγμη δεν παιζονται παιχνιδια ξενων μυστικων δυναμεων και κυβερνησεων εναντια στην ΕΛλαδα που αγεται και φερεται απο ΠΟΥΛΗΜΕΝΕΣ Εθνικα κυβερνησεις και που ειναι ευκολος στοχος;; Και 4. η Αθηνα θα επρεπε να ειναι ΓΕΜΑΤΗ αγαλματα τοσο των αρχαιων ΕΛληνων πολιτικων οσο και των κατα καιρους ευεργετων της ΠΑΝΤΟΥ οχι σε επιλεγμενες τουριστικες περιοχες. Αυτα πρεπει να τα βλεπουν οι ΕΛληνες οι οποιοι δεν ξερουν καλα καλα να μιλουν ΕΛληνικα και οχι ΜΟΝΟ οι τουριστες. Αναμενω απαντηση σας.

  4. ΤΡΥΦΩΝ
    22/01/2014 στο 18:51

    Δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει τα επιχειρήματα του κυρίου καθηγητή, η ματιά του και η γνώμη του είναι πάντα μέσα στο θέμα και σημαδεύει ακριβώς τη ρίζα του.

  1. 08/06/2015 στο 01:35
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.